۱۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

درویش نیا اعلام کرد:

برداشت 5 هزار تن توت فرنگی از اراضی کشاورزی سیمرغ

برداشت 5 هزار تن توت فرنگی از اراضی کشاورزی سیمرغ

قائم شهر - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر، از برداشت بالغ بر پنج هزار تن محصول توت فرنگی از اراضی کشاورزی شهرستان سیمرغ در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی درویش نیا افزود: در سطح بالغ بر 350 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان که زیر کشت محصول توت فرنگی رفته، بیش از پنج هزار تن توت فرنگی برداشت که به ارقام مختلف محلی، دلندی، گلابی، رقم خارجی کاماراسو و سلوا اختصاص داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و استحصال بیش از پنج هزار تن محصول توت فرنگی، بالغ بر 450 میلیون ریال در هکتار برای کشاورزان درآمدزایی حاصل شده است.

درویش نیا گفت: با توجه به درآمد زایی توت فرنگی و بازار مناسب فروش بویژه در شهرستان های همجوار و کیفیت توت فرنگی تولید شده در اراضی این شهرستان، کشت این محصول در اشتغالزایی و اشتغال مولد، کمک به اقتصاد خانوار بهره بردار و توسعه و تولید پایدار بسیار حائز اهمیت است.

تغذیه گوسفند نقش مهم در سلامتی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تغذیه گوسفند، نقش مهمی را در سلامتی، تولید و سودآوری حرفه گوسفند داری ایفا کرده و حدود 75 درصد هزینه تولید یک واحد گوسفند داری مربوط به تغذیه و خوراک است.

حسین نگهدار اظهار داشت: تغذیه گوسفند نقش مهمی را در سلامتی، تولید و سودآوری حرفه گوسفند داری ایفاء نموده و حدود 75 درصد هزینه تولید یک واحد گوسفند داری مربوط به تغذیه و خوراک است.

وی با تاکید بر مدیریت تغذیه در گوسفندداری افزود: با توجه به اینکه نیازهای تغذیه ای گوسفند بستگی به سن، وزن بدن و مرحله تولیدی داشته و در فصل چرا، گوسفندان نیازهای خود را از علوفه مراتع تامین می‌کنند، کمیت و کیفیت علوفه مرتعی در میزان رشد و تولید اقتصادی نمودن حرفه گوسفندداری را بسیار مهم عنوان داشت و افزود: در صورت عدم تغذیه مناسب از وزن دام کاسته شده و دام در برابر بیماری، آسیب پذیر خواهد بود.

بکارگیری 19 کارشناس ناظر گندم

مدیر جهاد کشاورزی ساری از بکارگیری 19 نفر کارشناس ناظر گندم در اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.
چاپ این صفحه

طهمورث قاسم نژاد افزود: در سال زراعی 92 - 91 تعداد 19 نفر کارشناس ناظر گندم در قالب 6 شرکت تعاونی خدمات مشاوره ای کشاورزی در دهستان های سمسکنده، پنبه زارکتی، هولار، کیاسر، شویلاشت و فریم با نظارت مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران فعالیت کردند.

وی تصریج کرد: این پروژه در سطح شش هزار و 250 هکتار از اراضی زراعی شهرستان ساری صورت گرفته، به نحوی که با ارائه توصیه های فنی به کشاورزان و بازدید مستمر از مزارع تحت پوشش، افزایش عملکرد در واحد سطح محقق خواهد شد.

اجرای عملیات قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از اجرای عملیات قلع و قمع چهار مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سلیمان حاتم نژاد افزود: بر اساس قانون تبصره 2 ماده 10 و در راستای اجرای سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان جهت حفظ بستر تولید و جلوگیری از تغییر بی رویه کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی و طبق هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه های ذیربط، 4 مورد تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و این مدیریت صورت گرفت.
 

کد خبر 2069645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha